Czy reklama także jest elementem popkultury?
www.lajf-ml.pl
stoły bankietowe
Sam fakt, że w terminie „popkultura”, zawarte jest słowo „kultura”, w jakiś sposób każe nam myśleć, że jest to coś tworzonego przez ludzi wielkich, a więc w pewien sposób niedostępne dla zwykłego człowieka. Tymczasem popkultura w dużej mierze otacza każdego z nas.
Warto wiedzieć, że jej elementem mogą być między innymi reklamy. Jest to kolejny dowód na to, że informatyka w popkulturze odgrywa bardzo znaczącą rolę.
Nie da się ukryć, że rozwijające się technologie informacyjne znacznie wpływają na to, jak bardzo może rozwijać się rynek reklamowy. Pamiętajmy, że jeszcze kilka lat temu reklama odnosiła się zaledwie do komunikatów w prasie czy radio, a w późniejszych latach także w telewizji.
Wtedy nikt nie pomyślałby, że reklamy mogą być częścią jakiejkolwiek kultury. Rozwój Internetu stawia przed twórcami tego specyficznego elementu popkultury, jakim są reklamy, nie tylko całkiem nowe możliwości, ale również niesamowite wyzwania.
Nie da się ukryć, że większość ludzi na co dzień odczuwa reklamowy przesyt. Czasami dobrze jest zwrócić uwagę także na fakt, że informatyka w pewien sposób pomaga nam także odciąć się od popkultury – na przykład oferując nam programy, które ograniczą liczbę docierających do nas reklam.